Nowy Trening Redukcji Stresu Metodą Mindfulness

Trening Redukcji Stresu Metoda Mindfulness

Trening Redukcji Stresu Metodą Mindfulness (MBSR).

 

 

Najbliższa edycja startuje 9 września 2015 roku.

Zapraszam Cię do wzięcia udziału w 8 tygodniowy trening redukcji stresu metodą Mindfulness.

Co to znaczy „uważność” ? To znaczy zdolność do bycia świadomym tego co się ze mną dzieje w każdym momencie życia, do bycia zawsze „tu i teraz”, do dostrzegania swoich reakcji, emocji, sygnałów płynących z ciała.

Po co ? Po to aby w momentach trudnych, stresujących być świadomym tego jak reaguje moje ciało, jakie myśli do mnie przychodzą i móc skorzystać z różnych możliwości reakcji i zachowań, a nie jedynie z kilku, których nauczyło nas społeczeństwo. Nie musisz krzyczeć, irytować się, płakać, dochodzić do ściany…. dzięki treningowi zyskasz świadomość istnienia pauzy… malutkiej przerwy , w której możesz świadomie dokonać wyboru swojej reakcji.

Trening redukcji stresu metodą mindfulness idealnie wpisuje się w dzisiejsze trendy życia SLOW. Zawiera w sobie naukę powolnego jedzenia, chodzenia, uważności na ciało, komunikacji międzyludzkiej, może być wykorzystywany jako element corporate wellness w firmach.

Kurs prowadzony jest metodą opracowaną przez Jona Kabat-Zinna, twórcy Kliniki Redukcji Stresu przy Uniwersytecie Medycznym w Massachusettes.

Co uzyskasz:

  • sympatię dla siebie i świata
  • uczucie zrzucenia wielu problemów
  • umiejętność radzenia sobie z czynnikami wyzwalającymi stres
  • większą dostępność do wyboru reakcji i zachowania w sytuacjach trudnych
  • umiejętność rozpoznawania swoich myśli
  • polepszenie jakości snu, relacji z otoczeniem
  • zwiększenie empatii
  • radość życia

Dla kogo jest trening redukcji stresu metodą mindfulness ?

Dla osób narażonych na stres, kadry zarządzającej, menadżerów projektów, studentów, młodych matek, osób , które w różny sposób, na różnym etapie swojego życia doświadczają stresu wynikającego z permanentnie zmieniającej się rzeczywistości. Dla tych, którym trudno odnaleźć się w pośpiechu , napiętych terminach, trudnych relacjach, konkurencyjności itp.

Dla każdego kto chce żyć żywym życiem, budzić się z uśmiechem i cieszyć się chwilą.

 

Opinie uczestników:

Aleksandra Kaczorowska

„Trening redukcji stresu metodą Mindfulness pozwolił mi zauważyć, że mam wybór. Wybór tego, jakie emocje chcę w sobie pielęgnować i jak chcę postrzegać świat bo to zależy tylko od mojej decyzji. Warsztaty nauczyły mnie dostrzegać, że pomiędzy bodźcem a reakcją jest wolna wola. Konkretne, profesjonalne ćwiczenia stosowane przez trenerkę oraz codzienna praktyka uważności pozwoliły mi osiągnąć spokój i równowagę, wiem, że to ja decyduję w jakim chcę być nastroju niezależnie od czynników zewnętrznych. Spotkania prowadzone są w kameralnej atmosferze, co wpływa na komfort w ćwiczeniu umiejętności zarządzania emocjami i stresem, który towarzyszy nam w codziennym życiu. Po kursie Mindfulness z uśmiechem i wdzięcznością wstaję rano by rozpocząć nowy dzień.”

 

Małgorzata Wojdal

„Z tygodnia na tydzień czułam, że trafiłam we właściwe miejsce i do właściwej osoby. Uważność to słowo, które chyba nie bardzo jest nam bliskie. Uczą nas wyznaczania strategicznych celów, a potem z precyzją i skupieniem sapera, dążenia do nich. Słuszna to teoria, pod warunkiem, że nie tracimy po drodze cennych, rzekłabym bezcennych chwil. Kurs pomógł mi zrozumieć jak docierać do wymarzonych celów uważnie. Jak nie przegapiać pięknej codzienności, jak dać się wciągnąć w dialog z samym sobą, jak obserwować swoje myśli, uczucia, ciało, jak słuchać siebie.

Zajęcia zbudowały we mnie większe zaufanie do samej siebie i ludzi, a dzień uważności dorzucił do „pakietu” ciekawych doświadczeń, większą akceptację, empatię, zrozumienie dla otoczenia i samej siebie.

Myśl „JEST JAK JEST” stała się moim dobrym kumplem, oddech zastąpił nerwy i panikę w momentach kryzysowych, medytacja i inne techniki rozgościły się w moim domu na dobre, a ja sama czerpię wielką radochę z tego, że z otwartą głową, bez uprzedzeń idę sobie dalej przez życie…”

 

Barbara Sokołowska-Urbańczyk

„Porządkuję powoli przestrzeń. Porządkuję myśli, oddzielam je wrzucając na inną półkę lub wyrzucając je w ogóle z pamięci, aby nie robiły bałaganu w mojej głowie.

Zaczęłam sobie zdawać sprawę, że to co jest wytworem moich myśli nie zawsze dzieje się naprawdę. Nie projektuję już tych okropnych wydarzeń, które nigdy się nie zdarzą. 

Po dwóch miesiącach warsztatów – trening redukcji stresu metodą Mindfulness – już nie tak łatwo zakłócić moich myśli, skoncentrowanych na tu i teraz.”

 

Trening redukcji stresu metodą Mindfulness – przebieg kursu:

Zaczynamy 9 września o godzinie 18.30 i spotykamy się co tydzień na około 2,5 godziny.

Trening kosztuje 900 zł (w cenie wszystkie materiały i płyty CD Audio)

Miejsce spotkań: Klubo-kawiarnia Tubajka, Plac Zwycięstwa 3 ( na terenie Parku Źródliska)

Masz pytania, napisz do mnie: j.delbar@instytutjd.pl lub zadzwoń: 601 234 271.

Zapraszam też na mój blog www.ZarzadzanieStresem.pl

Joanna Delbar.