601 234 271 j.delbar@instytutjd.pl
Zarządzanie Stresem Zarządzanie Energią Life Balance Mindfulness Shri Vivek Wystąpienia Publiczne

Mindfulness

Zdarza ci się wyjść z domu, a po przejechaniu kilkunastu kilometrów zastanawiać czy wyłączyłeś żelazko?

Albo przeszukiwać wszystkie kieszenie w poszukiwaniu kluczyków do samochodu, albo przejechać ulicę, w którą miałeś skręcić, albo po prostu zamyślić się tak bardzo, że umyka ci czas? Albo planować zbyt dużo, wpadać w wir obowiązków,a potem stresować się czy zdążysz, czy wszystko załatwisz…. i wtedy wystarcza iskra żebyś wybuchł, podniósł głos, powiedział coś niemiłego bliskim, ba…. może nawet rzucił czymś żeby rozładować swoje napięcie.

A może doświadczyłeś kiedykolwiek tego, że twoje myśli uparcie krążą wokół jednego tematu, rozkładają daną historię na czynniki pierwsze, wracają do sytuacji przeszłych, tworzą nieprawdopodobne scenariusze przyszłości. Taka sytuacja trwa i trwa, męczy cię, ale sam nie potrafisz przestać….

Mindfulness

to kompletny program redukcji stresu, nauka  uważnego życia, bycia zawsze „tu i teraz”. Bycia świadomym swoich myśli, słów i czynów. Branie odpowiedzialności za każde działanie, za każdą minutę twojego życia. To również świadomość swojego ciała, jego prawdziwych potrzeb, tego co powinieneś  jeść, jak dużo, jak często? To doskonała współpraca twojego umysłu i ciała, przywracająca energię, zadowolenie i satysfakcję z życia.

Kompletny 8-tygodniowy trening redukcji stresu pozwoli ci pamiętać o kluczykach, o żelazku, ale też uwrażliwi cię na własne odczucia, emocje, stany mentalne… pozwoli na ich zauważenie i zrobienie przerwy, małej pauzy na wybór twojej reakcji, twojego zachowania. I może okaże się, że już nie krzyczysz, nie trzaskasz drzwiami, nie rzucasz przedmiotami….

Metoda, według której pracuję, opracowana przed dr Jona Kabat-Zinna, jest dziś powszechnie stosowana w szpitalach w USA , Wielkiej Brytanii , Szwajcarii, Niemczech jako wspomaganie leczenia osób z problemami kardiologicznymi i onkologicznymi. Mindfulness wykorzystuje się też w pracy z dziećmi w opanowaniu stresu szkolnego , w pracy z liderami, menadżerami , jako wspomaganie leczenia niepłodności i wielu innych schorzeń, których powodem jest długotrwały stres.

Po ośmiotygodniowym kursie redukcji stresu metodą mindfulness poczujesz lekkość, radość życia, a wszystko dlatego, że Twoja głowa po prostu już zawsze będzie z Tobą.